Den blommar så vackert

Den vackra såpnejlikan blommar så otroligt vackert just nu. Det går att göra både tvättmedel och  schampo av krossade blad och rötter av örten. Konservatorer använder såpa gjord på växten för att rengöra känsliga textilier.

Nackdelen är att den lätt tar över så man är tvungen att hålla efter den.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.