Det där med appar och dess funktioner

Att skapa en app är inte så svårt. Har man den minsta kunskap om teknik är det lätt som plätt.

Har man dessutom en bra affärsidé och lite pengar för att marknadsföra sin idé så är det perfekt att göra det via en app och göra lite reklam om den på bra platser. 

Problemet blir bara när vi konsumenter inte är vaksamma på vad företaget vill förmedla och vi i godan tror att de vill vårt bästa.

Det här hände för inte så lite sedan:

Ett person anlitade ett företag som aviserade bland annat på tunnelbanan för att få saker forslade till soptippen. Företaget kom och hämtade sakerna men troligtvis så var tippen stängd så man valde att  lämpa av skräpet utanför tippen. 

Men det gick att spåra varifrån avfallet kom och företaget fick sig en skopa.

Men vad händer om vi anlitar ett företag som ska ta hand om miljöfarligt avfall? Vem ska då ta ansvar om det dumpas i naturen? Vad har jag för ansvar? Och främst: vågar jag lita på att företaget jag anlitat är seriöst?

Därför måste vi konsumenter bli bättre på att konsumentgranska när nya företag dyker upp på marknaden och erbjuder enkla lösningar på våra problem.

Vi måste lära oss att bli mer källkritiska och inte tro på allt vad reklamen säger. För lika fort som det går att starta ett företag går det också att avsluta det.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.