Vilken mysig film jag såg häromdagen som visas på Netflix. Filmen är baserad på Emma Hambergs bok med samma namn. Naturligtvis var boken bättre men eftersom det var så många år sedan jag läste den har jag glömt mycket.
Och att min gamla körledare spelar dragspel i filmen gör den inte sämre.
Filmen följer Agneta, nyss fyllda 49, som hamnat i en livskris. Barnen har flyttat ut och jobbet känns trist. För att fly vardagen tar hon anställning som au-pair i Frankrike åt en svensk pojke… tror hon. Pojken visar sig nämligen vara en excentrisk äldre man.

🎬🎬🎬🎬